شهر وان ترکیه کجاست ؟

قبل از ارائه اطلاعاتی در مورد فاصله شهر وان از شهرهای ترکیه در مورد این شهر شهر بیشتر بدانیم :
وان ترکیه – van turkey شهر کوچکی در شرق کشور پهناور ترکیه و مرکز استانی به همین نام است.این شهر که از مرز مشترک ایران و ترکیه فاصله چندانی ندارد، در حاشیه بزرگترین دریاچه ترکیه واقع شده و قدمتش به ۳۴۰۰ سال پیش بر می گردد.یعنی زمانی که پادشاهی کهن اورارتو در اطراف دریاچه وان پا گرفت، منطقه وان به شهری برای سکونت بدل شد.البته که این سال ها وان از شکوه آن دوران بسیار فاصله گرفته و اگر امروزه به وان بروید، با شهری ساده و کوچک مواجه خواهید شد.شهر وان امروزه جمعیتی در حدود ۳۷۰,۱۹۰ نفر را در خودش جای داده و وسعتی برابر با ۱,۹۳۸ کیلومتر مربع دارد. از نکات جالب توجه شهر وان می توان به جمعیت بالای کُردهای این شهر اشاره کرد. همچنین بسیاری وان را با گربه هایش می شناسند و این موجودات بانمک از نمادهای به خصوص شهر وان هستند. گربه هایی سفید با رنگ چشمان متفاوت از جمله چیزهایی است که بلااستثنا نظرتان را در طی سفر به وان جلب خواهد کرد.

فاصله شهر وان ترکیه از ترابزون

تِرابْزون (به ترکی استانبولی: Trabzon) شهری است در کشور ترکیه که در کنار دریای سیاه قرار دارد. این شهر مرکز استان ترابزون است.

این شهر در ساحل دریای سیاه در شمال شرقی ترکیه و مرکز استان ترابزون است. ترابزون، واقع در جاده تاریخی ابریشم، قرنها به عنوان تقاطع ادیان، زبان‌ها و فرهنگ بوده و یک دروازه تجارت به ایران در جنوب شرقی و قفقاز به شمال شرقی بود. چنان‌که ابن حوقل گوید، بزرگ‌ترین بندری بود که در آغاز دولت عباسیان از قسطنطنیه مال‌التجاره به آن وارد می‌گردید و از آنجا به سایر بلاد اسلامی فرستاده می‌شد… تجارت آنجا به دست ارامنه بود ولی بسیاری از تجار مسلمین نیز در آنجا اقامت دائم داشتند. مخصوصاً پارچه‌های کتان یونانی و پارچه‌های پشمی و دیبای رومی از خلیج یعنی از بوسفور از راه دریا حمل می‌شد و به طرابزون می‌رسید

فاصله و مسافت زمینی شهر وان ترکیه از شهر ترابزون : حدود ۸ ساعت می باشد و ۶۴۵ کیلومتر می باشد

فاصله و مسافت هوایی شهر وان ترکیه از شهر ترابزون : حدود ۱ ساعت می باشد

فاصله شهر وان ترکیه از آنتالیا

آنتالیا (به ترکی استانبولی: Antalya) نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و گردشگری کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می‌گردد دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها خود نمائی می‌کند. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه‌ایچی (درون قلعه) قرار دارد. بافت خاص منطقه که شامل خیابان‌های کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می‌کند.

آنتالیا از لحاظ جمعیت پنجمین شهر ترکیه بوده در سرشماری پایان سال ۲۰۱۹ جمعیت استان آنتالیا ۲٫۵۱۱٫۰۰۰ نفر برآورد شده‌است. این شهر سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا است.

آنتالیا در سال ۲۰۰۵ میزبان اجلاس سران G20 (بیست کشور صنعتی جهان) و در سال ۲۰۱۶ میزبان نمایشگاه اکسپو بوده‌است.

فاصله و مسافت  زمینی شهر وان ترکیه از شهر آنتالیا :   حدود ۱۹ ساعت می باشد و ۱۴۸۶ کیلومتر می باشد

فاصله و مسافت  هوایی شهر وان ترکیه از شهر آنتالیا :   حدود ۲ ساعت می باشد

فاصله شهر وان ترکیه از آنکارا

آنکارا (نام قدیم: آن‌قَرَه) پایتخت و پس از استانبول دومین شهر بزرگ کشور ترکیه است. این شهر هم‌چنین مرکز سیاسی استان آنکارا است.آنکارا که در بخش مرکزی آناتولی واقع شده، شهری جدید و نسبتاً مدرن با بیش از ۵/۶ میلیون جمعیت است.

این شهر پایتخت سرزمین باستانی گالاتیا (۶۴-۲۸۰ پیش از میلاد) و بعدها پایتخت استانی به همین نام در امپراتوری روم بوده (۲۵ پیش از میلاد تا قرن هفتم میلادی) و آثار باستان‌شناسی مختلفی از حتیان، هیتی‌ها، لیدیه، فریگیه، گالاتیا، یونانیان عصر هلنیستی، هخامنشیان، رومیان، امپراتوری بیزانس و عثمانیان در این شهر به جا مانده است. عثمانیان این شهر را به عنوان اولین پایتخت ایالت آناتولی (۱۳۹۳ تا اواخر قرن پانزدهم میلادی) و سپس پایتخت ولایت انقره (۱۹۲۲-۱۸۶۷ میلادی) تعیین کردند. مرکز تاریخی شهر آنکارا، تپه‌ای سنگی با ۱۵۰ متر ارتفاع از کرانه چپ رود آنکارا (شاخه‌ای از رود سقاریه) است. ویرانه‌های قلعه آنکارا بر فراز این تپه قرار دارد. هرچند بخش کمی از آثار باستانی آنکارا باقی مانده اما نمونه‌های خوبی از معماری رومی و عثمانی را می‌توان کماکان در شهر مشاهده کرد. چشمگیرترین نمونه آن معبد آگوستوس و روم متعلق به سال ۲۰ پیش از میلاد است که لوح حاوی شرح سرگذشت و دستاوردهای آگوستوس بر روی دیوارهای آن باقی مانده است

فاصله و مسافت  زمینی شهر وان ترکیه از شهر آنکارا :   حدود ۱۵ ساعت می باشد و ۱۲۴۳ کیلومتر می باشد

فاصله و مسافت  هوایی شهر وان ترکیه از شهر آنکارا  :   حدود ۲ ساعت می باشد

فاصله شهر وان ترکیه از قونیه

قونیه یا کُنیا (به ترکی استانبولی: Konya) یک شهر بزرگ در حاشیه جنوب غربی فلات مرکزی آناتولی و هفتمین شهر پرجمعیت در ترکیه با جمعیت بیش از ۲٫۱ میلیون نفر است. قونیه یک شهر توسعه یافته اقتصادی و صنعتی است و مرکز استان قونیه می‌باشد.

منطقه قونیه از هزاره سوم قبل از میلاد سکونت داشته‌است. این شهر که در دوران باستان کلاسیک به عنوان ایکونیوم شناخته شده بود، توسط تمدنهای فریگیه، شاهنشاهی هخامنشی، عصر هلنیستی و روم باستان پیاپی اداره می‌شد. در قرن یازدهم میلادی، دودمان سلجوق این منطقه را از امپراتوری بیزانس فتح کردند و سپس پایتخت سلجوقیان روم شد. در زمان سلجوقیان، این شهر به اوج ثروت و نفوذ خود رسید. پس از فروپاشی روم، قونیه تحت فرمان قرامانیان قرار گرفت، پیش از آنکه توسط امپراتوری عثمانی در قرن پانزدهم به دست گرفته شود. پس از جنگ استقلال ترکیه این شهر به بخشی از جمهوری مدرن ترکیه بدل شد.

فاصله و مسافت  زمینی شهر وان ترکیه از شهر قونیه :   حدود ۱۵ ساعت می باشد و ۱۲۰۵ کیلومتر می باشد

فاصله و مسافت  هوایی شهر وان ترکیه از شهر قونیه  :   حدود ۲ ساعت می باشد

فاصله شهر وان ترکیه از بورسا

«بورسه» به اینجا تغییرمسیر دارد. برای شهری به همین نام در رومانی، بورسه (رومانی) را ببینید.

مسجد کوچکی در نزدیکی بازار بورسا.

بورسا یا بورسه (به ترکی استانبولی: Bursa) نام یکی از شهرها و مرکز استان بورسا در ترکیه است. این شهر چهارمین شهر بزرگ ترکیه است.

نام این شهر از نام یونانی Προύσσα (پروسا) آمده است. در منابع عرب و ایرانی و اسلامی به صورت «بورصه» آمده است.

بورسا شهری صنعتی است و کارخانجات اتومبیلسازی توفاش ، کارسان و اویاک-رنو آنرا به قطب اتومبیلسازی ترکیه تبدیل کرده‌اند. در عین حال به خاطر شمار زیاد پارک و فضای سبز در این شهر، این شهر را گاه یَشیل بورسا (بورسای سبز) نیز می‌نامند. کوه اولوداغ فضای این شهر را احاطه کرده‌است.

دو شخصیت اصلی خیمه‌شب‌بازی کاراگوز یعنی کاراگوز و حاجی‌واد اشخاصی تاریخی بودند که در بورسا زندگی می‌کردند. مسجد معروف مسجد سبز ترکیه (یشیل جامع) و مجموعه بزرگ قونیه در این شهر قرار دارد. روح‌الله خمینی دوران تبعید در ترکیه را در این شهر گذراند.

فاصله و مسافت  زمینی شهر وان ترکیه از شهر بورسا :   حدود ۱۸ ساعت می باشد و ۱۶۹۳ کیلومتر می باشد

فاصله و مسافت  هوایی شهر وان ترکیه از شهر بورسا  :   حدود ۲ ساعت می باشد

فاصله شهر وان ترکیه از استانبول

استانبول (به ترکی استانبولی: İstanbul) (نام پیشین: قسطنطنیه عربی‌شدهٔ کُنستانتینوپول، به‌معنای شهر کنستانتین) بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن کشور است. جمعیت این شهر در آمار سال ۲۰۱۸ حدود ۱۵٬۰۶۷٬۷۲۴ نفر گزارش شده‌است. استانبول سومین کلان‌شهر بزرگ خاورمیانه پس از قاهره و تهران محسوب می‌شود. این شهر در کنار تنگه بسفر، دریای مرمره و دریای سیاه قرار دارد. تنگه بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قارهٔ جهان گسترده شده‌است. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است.

این کلان‌شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شد. همچنین از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان در ۲۰۱۰ به‌شمار می‌رفت.

بسیاری از کشورها از جمله ایران در این شهر دارای کنسولگری هستند.

استانبول یادگار دوران امپراتوری روم و بعد از آن امپراتوری عثمانی است و آثار برجسته ای از ان دوران به جا مانده مانند مسجد ایاصوفیه (کلیسای بزرگ ارتدکس شرقی که در دوران ژوستینین امپراتور روم ساخته شد و سپس در زمان عثمانی تبدیل به مسجد شد و پس از روی کار آمدن جمهوری ترکیه به موزه تبدیل شد و مجدداً در سال ۲۰۲۰ به مسجد تغییر کاربری داد) و مسجد سلطان احمد که شاهکار معماری اسلامی و عثمانی است

فاصله و مسافت  زمینی شهر وان ترکیه از شهر استانبول :   حدود ۱۹ ساعت می باشد و ۱۸۰۲ کیلومتر می باشد.

فاصله و مسافت  هوایی شهر وان ترکیه از شهر استانبول  :   حدود ۲ ساعت می باشد

فاصله شهر وان ترکیه از ازمیر

اِزمیر (به ترکی استانبولی: İzmir) یکی از شهرهای ترکیه است. ازمیر پس از استانبول و آنکارا سومین شهر پرجمعیت ترکیه و دارای موقعیتی ممتاز به عنوان شهری تجاری، صنعتی و بندری است. بر اساس آخرین برآورد سال ۲۰۱۹ میلادی، شهر ازمیر دارای ۲٬۹۶۵٬۹۰۰ نفر جمعیت است و جمعیت استان ازمیر ۴٬۳۶۷٬۲۵۱ نفر می‌باشد. ازمیر در منتهی‌الیه غربی آناتولی واقع شده و مرکز استانی به نام ازمیر نیز هست. این شهر در ساحل دریای اژه قرار دارد و دومین مجموعه شهری بزرگ در حوزه دریای اژه پس از آتن است.

ازمیر از شهرهای باستانی یونانیان بوده و بیش از ۳۰۰۰ سال سابقه شهری ثبت شده و تا ۸۵۰۰ سال سابقه به عنوان سکونتگاه انسانی از دوره نوسنگی دارد. در دوران باستان کلاسیک یونان، این شهر با نام اسمیرنا شناخته می‌شد.

نام این شهر تا سال ۱۹۳۰ در زبان انگلیسی و دیگر زبان‌ها همان اسمیرنا بود تا این‌که از آن سال، دولت ترکیه کوشید تلفظ ترکی این نام یعنی ازمیر را جهانی کند و رفته‌رفته در این امر موفق شد.

ازمیر در بیشتر تاریخ خود یکی از شهرهای تجاری اصلی دریای مدیترانه بوده‌است. سراسر جنوب ازمیر دارای سواحل ماسه‌ای و آثار تاریخی متعدد از دوره‌های پیشین همانند شهر تاریخی افس است. ازمیر همه‌ساله میزبان تعداد زیادی نمایشگاه و همایش‌های گوناگون صنعتی، تجاری و علمی است. دانشگاه‌های معتبری در این شهر وجود دارد که بارزترین آن‌ها دانشگاه اژه و دانشگاه دوکوز ایلول هستند. ازمیر یکی از جاذبه‌های گردشگری ترکیه نیز به‌شمار می‌آید. این شهر میزبان بازی‌های مدیترانه‌ای در سال ۱۹۷۱ و بازی‌های دانشگاهی جهانی (یونیورسیاد) در سال ۲۰۰۵ بود.

فاصله وان از ازمیر

فاصله و مسافت  زمینی شهر وان ترکیه از شهر ازمیر :   حدود ۲۱ ساعت می باشد و ۱۷۷۷ کیلومتر می باشد

فاصله و مسافت  هوایی شهر وان ترکیه از شهر ازمیر  :   حدود ۴ ساعت می باشد

فاصله شهر وان ترکیه از بدروم

بودروم یا بُدروم (به ترکی استانبولی: Bodrum) (به یونانی: Halicarnassus) شهری است در کشور ترکیه که در استان موغله واقع شده‌است. جمعیت این شهر بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۸ میلادی ۳۰٬۶۸۸ نفر و بر اساس برآوردهای سال ۲۰۱۳ میلادی ۳۶٬۴۰۱ نفر است. بدروم دارای یک فرودگاه بین المللی بسیار مجهز است و همچنین با شهر ازمیر که سومین شهر بزرگ ترکیه است ۲۵۰ کیلومتر فاصله دارد

فاصله و مسافت  زمینی شهر وان ترکیه از شهر بدروم :   حدود ۲۲ ساعت می باشد و ۱۸۵۲ کیلومتر می باشد

فاصله و مسافت  هوایی شهر وان ترکیه از شهر بدروم  :   حدود ۴ ساعت می باشد

فاصله شهر وان ترکیه از آنالیا

فاصله و مسافت  زمینی شهر وان ترکیه از شهر آنالیا :   حدود ۱۷ ساعت می باشد و ۱۲۹۰ کیلومتر می باشد

فاصله و مسافت  هوایی شهر وان ترکیه از شهر آنالیا  :   حدود ۴ ساعت می باشد