شهر وان ترکیه کجاست ؟

قبل از ارائه اطلاعاتی در مورد فاصله وان ترکیه از شهر های ایران در مورد این شهر شهر بیشتر بدانیم :
وان ترکیه –  van turkey شهر کوچکی در شرق کشور پهناور ترکیه و مرکز استانی به همین نام است.این شهر که از مرز مشترک ایران و ترکیه فاصله چندانی ندارد، در حاشیه بزرگترین دریاچه ترکیه واقع شده و قدمتش به ۳۴۰۰ سال پیش بر می گردد.یعنی زمانی که پادشاهی کهن اورارتو در اطراف دریاچه وان پا گرفت، منطقه وان به شهری برای سکونت بدل شد.البته که این سال ها وان از شکوه آن دوران بسیار فاصله گرفته و اگر امروزه به وان بروید، با شهری ساده و کوچک مواجه خواهید شد.شهر وان امروزه جمعیتی در حدود ۳۷۰,۱۹۰ نفر را در خودش جای داده و وسعتی برابر با ۱,۹۳۸ کیلومتر مربع دارد. از نکات جالب توجه شهر وان می توان به جمعیت بالای کُردهای این شهر اشاره کرد. همچنین بسیاری وان را با گربه هایش می شناسند و این موجودات بانمک از نمادهای به خصوص شهر وان هستند. گربه هایی سفید با رنگ چشمان متفاوت از جمله چیزهایی است که بلااستثنا نظرتان را در طی سفر به وان جلب خواهد کرد.

فاصله وان ترکیه از تهران

فاصله وان ترکیه تا تهران

تِهْران پرجمعیت‌ترین شهر و پایتخت ایران، مرکز استان تهران و شهرستان تهران است. این شهر با بیش از ۸٬۶۹۳٬۷۰۶ تن جمعیت، بیست و چهارمین شهر پرجمعیت جهان و پرجمعیت‌ترین شهر باختر آسیا به‌شمار می‌رود. کلان‌شهر تهران نیز دومین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه است.

از دید ناهمواری‌های طبیعی، تهران به دو ناحیهٔ دشتی و کوهپایه‌ایِ البرز تقسیم می‌شود و گسترهٔ کنونی آن از ارتفاع ۹۰۰ تا ۱۸۰۰ متری از سطح دریا امتداد یافته‌است. تهران دارای اقلیم نیمه‌خشک است. در بیشتر سال‌ها، فصل زمستان نیمی از کل بارش‌های سالانهٔ تهران را تأمین می‌کند و تابستان نیز کم‌باران‌ترین فصل در تهران است.

تهران شهری با گوناگونی گروه‌های قومی است اما جمعیت خارجی آن کم است. به عنوان بزرگ‌ترین شهر فارسی‌زبان جهان، اکثریت مردم تهران را پارسیان تشکیل می‌دهند و بیشتر مردم این شهر رسماً مسلمان و شیعهٔ دوازده‌امامی هستند. دیگر جوامع مذهبی در تهران شامل بهائیان، زرتشتیان، مسیحیان و یهودیان می‌شود.

فاصله و مسافت  زمینی شهر وان ترکیه از شهر تهران :   حدود ۱۲ ساعت می باشد و ۱۰۴ کیلومتر می باشد

فاصله وان ترکیه از تبریز

تبریز  شهری بزرگ در منطقهٔ آذربایجان ایران، مرکز استان آذربایجان شرقی و هستهٔ مرکزی کلان‌شهر تبریز است این شهر، بزرگ‌ترین قطب اقتصادی منطقهٔ آذربایجان ایران و مرکز اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود

شهر تبریز ۲۴۴٫۵۱ کیلومتر مربع (حریم شهر: ۱۰۱۴٫۴۵ کیلومتر مربع) وسعت دارد و بر همین اساس، سومین شهر بزرگ ایران (به لحاظ مساحت) پس از تهران و مشهد محسوب می‌شود.جمعیت آن نیز در سال ۱۳۹۵ خورشیدی بالغ بر ۱٬۵۸۴٬۸۵۵ نفر (حریم شهر: ۱٬۷۲۷٬۴۷۶ نفر) و در سال ۱۴۰۰ خورشیدی بالغ بر ۱٬۶۲۷٬۳۰۴ نفر بوده که بر این اساس، پنجمین شهر پرجمعیت ایران و ۳۳۸ امین شهر پرجمعیت جهان به شمار می‌رود. اکثریت ساکنان تبریز آذری هستند. و به زبان ترکی آذربایجانی با لهجهٔ تبریزی سخن می‌گویند

فاصله و مسافت  زمینی شهر وان ترکیه از شهر تبریز :   حدود ۴ ساعت می باشد و ۳۲۹ کیلومتر می باشد

فاصله وان ترکیه از رشت

رَشْت (به گیلکی: رٚشت) یکی از کلان‌شهرهای ایران مرکز استان گیلان در شمال ایران، و مرکز شهرستان رشت است و مادرشهر استان گیلان و بخش‌هایی از استان‌های همجوار است. از رشت به عنوان شهر همیشه بیدار یاد می‌کنند. این کلانشهر همچنین پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در بین سه استان حاشیهٔ دریای خزر و بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر گیلک‌نشین جهان، بزرگترین سکونت گاه سواحل جنوبی دریای مازندران محسوب می‌شود. در تابستان ۱۳۹۲، رشت سومین شهر بازدید شده توسط گردشگران در ایران بود. 

فاصله و مسافت  زمینی شهر وان ترکیه از شهر رشت :   حدود ۱۲ ساعت می باشد و ۹۰۶  کیلومتر می باشد

فاصله وان ترکیه از ارومیه

اُرومیّه  یکی از کلان‌شهرهای ایران، مرکز استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه در شمال غربی ایران که در منطقه آذربایجان واقع شده‌است. این شهر طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ با ۷۳۶٬۲۲۴ نفر جمعیت، دهمین شهر پرجمعیت ایران و دومین شهر پرجمعیت منطقهٔ شمال‌غرب ایران به‌شمار می‌آید. ارومیه با ۱۳۳۲ متر ارتفاع در غرب دریاچه ارومیه، در دامنه کوه سیر و در میان دشت ارومیه قرار گرفته‌است. هوای ارومیه در تابستان نسبتاً گرم و در زمستان سرد است.

فاصله و مسافت  زمینی شهر وان ترکیه از شهر ارومیه  :   حدود  4 ساعت می باشد و ۲۸۳  کیلومتر می باشد

فاصله وان ترکیه از زنجان

زَنجانْ  یا زَنگان مرکز استان زنجان و شهرستان زنجان است که در شمال غربی ایران واقع شده‌است؛ و براساس آمار منتشر شده دارای ۴۳۰٬۸۷۱ نفر جمعیت در سال ۱۳۹۵ خورشیدی، بیستمین شهر کشور از لحاظ جمعیت محسوب می‌شود.

نام زنجان عربی‌شده واژه زنگان است. مردم منطقه هنوز هم تلفظ زنگان را به کار می‌برند. شهر زنجان در دره زنجان‌چای (از شاخه‌های قزل‌اوزن قرار گرفته و سر راه شوسه و راه‌آهن تهران به تبریز می‌باشد. صنایع دستی از قبیل ورشوسازی و نقره‌سازی و ملیله کاری و چاروق‌دوزی و چاقوسازی و فرش‌بافی (فرش زنجان) آن مشهور است.

فاصله و مسافت  زمینی شهر وان ترکیه از شهر زنجان  :   حدود  8 ساعت می باشد و ۶۳۱  کیلومتر می باشد

فاصله وان ترکیه از کرج

کَرَج  مرکز استان البرز، مرکز شهرستان کرج و یکی از کلان‌شهرهای ایران است. این شهر با ۱٬۵۹۲٬۴۹۲ تن جمعیت چهارمین شهر پرجمعیت ایران است. کلان‌شهر کرج نیز بیست و دومین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه است.

کرج در کوهپایه‌های البرز مرکزی با وسعت ۱۶۰ کیلومتر مربع قرار دارد. کرج تا قبل از تشکیل استان البرز در سال ۱۳۸۹ جزو استان تهران بود؛ با تشکیل استان البرز کرج به عنوان مرکز استان البرز قرار گرفت. این شهر به علت موقعیت جغرافیایی مناسب، داشتن شهرک‌های صنعتی ، موقعیت اقتصادی و همجواری با کلانشهر تهران بسیار مهاجرپذیر است. کرج پس از تهران بزرگ‌ترین شهر مهاجرپذیر ایران است و به همین دلیل به آن لقب «ایران کوچک» داده شده‌است. همچنین جمعیت این شهر نسبت به سایر شهرهای بزرگ ایران جوان‌تر است، و بالاترین میزان رشد موالید یا زاد و ولد را به خود اختصاص داده‌است. این شهر در میان کلان‌شهرهای ایران با رشد جمعیت سالانهٔ ۴/۷ درصد بالاترین رشد جمعیت را دارد.

فاصله و مسافت  زمینی شهر وان ترکیه از شهر کرج  :   حدود  12 ساعت می باشد و ۹۱۱  کیلومتر می باشد

فاصله وان ترکیه از اصفهان

فاصله وان ترکیه تا اصفهان

اِصفَهان شهری تاریخی و گردشگری در مرکز ایران است. این شهر مرکز استان اصفهان و نیز شهرستان اصفهان است. سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد و همچنین یکصد و شصت و پنجمین شهر پرجمعیت جهان و نهمین شهر پرجمعیت باختر آسیا به‌شمار می‌رود. کلان‌شهر اصفهان نیز چهاردهمین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه است. این شهر در بین سال‌های ۱۰۵۰ تا ۱۷۲۲ میلادی به ویژه در سدهٔ شانزدهم میلادی به هنگام پادشاهی صفویان پایتخت ایران شد و رونق فراوانی گرفت. بناهای تاریخی متعددی در شهر وجود دارد که شماری از آن‌ها به عنوان میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند. این شهر به داشتن معماری زیبای ایرانی، پل‌های سرپوشیده، مسجدها و مُناره‌های منحصربه‌فردش نام‌آور است. این امر سبب شده تا در فرهنگ عامه، اصفهان نصف جهان، لقب بگیرد. این شهر در آذر ۱۳۹۴ (دسامبر ۲۰۱۵) به همراه رشت به عنوان نخستین شهرهای ایران، به شبکه شهرهای خلاق جهان زیر نظر یونسکو پیوست. براساس استانداردهای یونسکو، شهر خلاق، شهری است که از نوآوری و توانمندی‌های شهروندان در توسعه پایدار شهری بهره می‌برد. میدان نقش جهان نمونه برجسته‌ای از معماری صفوی است. این شهر دارای پانزده منطقه شهری است. از جمله دیگر آثار تاریخی اصفهان از منارجنبان، سی و سه پل، پل خواجو، کاخ چهل ستون، عمارت عالی قاپو، مسجد شیخ لطف‌الله و بسیاری از اماکن تاریخی دیگر می‌توان نام برد.

فاصله و مسافت  زمینی شهر وان ترکیه از شهر اصفهان  :   حدود  14 ساعت می باشد و ۱۲۹۳  کیلومتر می باشد

فاصله وان ترکیه از شیراز

شیراز کلان‌شهری در ایران و مرکز استان فارس در جنوب کشور است. جمعیت شیراز در سال ۱۳۹۵ خورشیدی، بالغ بر ۱٬۵۶۵٬۵۷۲ تن بوده که این رقم با احتساب جمعیت ساکن در حومهٔ شهر به ۱٬۸۶۹٬۰۰۱ تن می‌رسد. شیراز پنجمین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران و پرجمعیت‌ترین شهر جنوب کشور به‌شمار می‌رود. شیراز در بخش مرکزی استان فارس، در ارتفاع ۱۴۸۶ متر از سطح دریا و در منطقهٔ کوهستانی زاگرس واقع شده و آب و هوای معتدلی دارد. این شهر، از سمت غرب به کوه دراک، از سمت شمال به کوه‌های بمو، سبزپوشان، چهل‌مقام و باباکوهی (از رشته‌کوه‌های زاگرس) محدود شده‌است.

فاصله و مسافت  زمینی شهر وان ترکیه از شهر شیراز  :   حدود  21 ساعت می باشد و ۱۷۲۰  کیلومتر می باشد

فاصله وان ترکیه از مشهد

مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در زمان افشاریان، پایتخت ایران بود. مشهد با ۳۵۱ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران پس از تهران است. براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ مشهد با ۳٬۰۰۱٬۱۸۴ تن جمعیت، دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و نود و پنجمین شهر پر جمعیت دنیا به‌شمار می‌رود. این شهر به واسطهٔ وجود حرم علی بن موسی الرضا، هشتمین امام مذهب شیعه، سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است.

فاصله و مسافت  زمینی شهر وان ترکیه از شهر مشهد :   حدود  21 ساعت می باشد و ۱۸۴۰  کیلومتر می باشد

فاصله وان ترکیه از مرز رازی

فاصله بین ترکیه و مرز رازی
dav

این مسیر زمینی که به لحاظ مسافت و امنیت راه‌ها (امنیت جاده‌ای و امنیت نظامی) مسیر امنی می‌باشد. کسانی که بنا به دلایل تجاری، ترانزیتی (استفاده از فرودگاه خوی و فرودگاه فرید ملن) و سیاحتی، قصد سفر به شهر وان ترکیه را دارند، مرز زمینی رازی به لحاظ امنیت و مسافت کوتاه‌تر به وان توصیه می‌شود. این مرز از ساعت ۹:۰۰ به وقت ایران تا ۱۶:۰۰ باز می‌باشد. این مرز به علت قرار گرفتن در نزدیک روستایی به این نام مسمی گردیده‌است. اهمیت این مرز به علت وجود خط آهن مهم آسیا و اروپا در آن است؛ که سابقه یک قرنی دارد. نرسیده به مرز رازی وجود خانه‌های سازمانی گمرک و راه‌آهن رازی، که اکنون متروکه شده‌اند خود بیانگر این نکته است که چه برنامه‌ریزی خاصی برای توسعه آن شده بود

فاصله و مسافت  زمینی شهر وان ترکیه از مرز رازی :   حدود  2 ساعت می باشد و ۱۰۴ کیلومتر می باشد

فاصله وان ترکیه از خوی

خوی بزرگترین و مهم‌ترین شهر استان آذربایجان غربی بعد از ارومیه بوده و دومین شهرستان پرجمعیت استان قلمداد می‌شود. مردم خوی به زبان‌های ترکی آذربایجانی و کردی کرمانجی سخن می گویند. جمعیت شهر خوی طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ برابر با ۱۹۸٬۸۴۵ نفر بود که با احتساب جمعیت حومه و شهرهای اقماری اطراف آن جمعیت خوی بالغ بر ۳۴۸٬۶۶۴ نفر می‌باشد و از سال ۱۳۸۹ شهرستان خوی به فرمانداری ویژه ارتقا یافته‌است. 

فاصله و مسافت  زمینی شهر وان ترکیه از مرز رازی :   حدود  3 ساعت می باشد و ۱۶۸ کیلومتر می باشد

فاصله وان ترکیه از مرز سرو

فاصله بین وان ترکیه تا مرز سرو

مرز سرو  یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی ایران است. این شهر در بخش صومای برادوست شهرستان ارومیه جای دارد. مراکز خرید پوشاک ترک باعث شده که هرروزه مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور برای خرید کالاهای موردنیاز خود به این شهر مرزی مسافرت کنند.

شهر سرو در ۵۵کیلومتری شمال غرب شهر ارومیه قرار گرفته‌است .  سرو شهری مرزی است و حالتی گمرکی و ترانزیتی دارد که پاینه مرزی این شهر به نام همان شهر سرو نام گذاری شده است

فاصله و مسافت  زمینی شهر وان ترکیه از مرز سرو :   حدود  3 ساعت می باشد و ۲۳۰ کیلومتر می باشد